18 de maig 2006

Saps què has de conèixer del “MERCAT” abans d'obrir un negoci?


§ Saps què converteix una oportunitat de negoci en una idea de negoci?

Trobar algú que estigui disposat a pagar per allò. (Exemple: http://www.doctodata.com/ digitalització de documents mèdics)

§ Com contactar als meus futurs clients?

Zona calenta: comerços depenents d’un entorn (5’ caminant) s’ha d’ubicar per on passin els clients

Clients localitzables: dades que es poden trobar a les guies telefòniques, etc.

Clients no identificables: prescriptor, persona que recomana

Gran consum: estudis realitzats per Nielsen o Dim Paddle (cost de 48.000€)

§ Quan ens plantegem investigar un mercat, en primer lloc ens hem de demanar:

1. Què volem saber?
2. On trobarem la informació?
3. Què ens diu la informació?
4. Conclusions

§ Una vegada investigat el mercat, considerarem la viabilitat del projecte. Si és un:

- Comerç: enquestes o investigacions a clients de la zona calenta
- Servei: oferirem proves del servei per testar-lo
- Producte: oferirem testar el producte

§ Un altre indicador sobre la viabilitat del projecte és la competència:

- Hi ha competència: perfecte, hi ha demanda
- No hi ha competència: pot ser un servei o producte massa innovador

§ A continuació, consultarem la normativa legal per analitzar la posada en marxa

§ També hem d'aconseguir acords de col.laboració amb els proveïdors. Ens han de recolzar

§ Analitzades totes les premises, l'hora de la veritat: la viabilitat econòmica.

Calcula el punt d’equilibri de la teva empresa i la teva quota de mercat

INE, Idescat... indiquen els marges dels sectors (comerç entre 30-50%, restauració 85%)