§ Saps què converteix una oportunitat de negoci en una idea de negoci?
Trobar algú que estigui disposat a pagar per allò. (Exemple: http://www.doctodata.com/ digitalització de documents mèdics)
§ Com contactar als meus futurs clients?
Zona calenta: comerços depenents d’un entorn (5’ caminant) s’ha d’ubicar per on passin els clients
Clients localitzables: dades que es poden trobar a les guies telefòniques, etc.
Clients no identificables: prescriptor, persona que recomana
Gran consum: estudis realitzats per Nielsen o Dim Paddle (cost de 48.000€)
§ Quan ens plantegem investigar un mercat, en primer lloc ens hem de demanar:
1. Què volem saber?
2. On trobarem la informació?
3. Què ens diu la informació?
4. Conclusions
§ Una vegada investigat el mercat, considerarem la viabilitat del projecte. Si és un:
- Comerç: enquestes o investigacions a clients de la zona calenta
- Servei: oferirem proves del servei per testar-lo
- Producte: oferirem testar el producte
§ Un altre indicador sobre la viabilitat del projecte és la competència:
- Hi ha competència: perfecte, hi ha demanda
- No hi ha competència: pot ser un servei o producte massa innovador
§ A continuació, consultarem la normativa legal per analitzar la posada en marxa
§ També hem d'aconseguir acords de col.laboració amb els proveïdors. Ens han de recolzar
§ Analitzades totes les premises, l'hora de la veritat: la viabilitat econòmica.
Calcula el punt d’equilibri de la teva empresa i la teva quota de mercat
INE, Idescat... indiquen els marges dels sectors (comerç entre 30-50%, restauració 85%)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada