"Donde haya un árbol que plantar, plántalo tú. Donde haya un error que enmendar, enmiéndalo tú. Donde haya un esfuerzo que todo el mundo esquiva, hazlo tú. Sé tú quien aparta la piedra del camino." Gabriela Mistral
18 de maig 2006
Saps què has de conèixer del “MERCAT” abans d'obrir un negoci?
§ Saps què converteix una oportunitat de negoci en una idea de negoci?
Trobar algú que estigui disposat a pagar per allò. (Exemple: http://www.doctodata.com/ digitalització de documents mèdics)
§ Com contactar als meus futurs clients?
Zona calenta: comerços depenents d’un entorn (5’ caminant) s’ha d’ubicar per on passin els clients
Clients localitzables: dades que es poden trobar a les guies telefòniques, etc.
Clients no identificables: prescriptor, persona que recomana
Gran consum: estudis realitzats per Nielsen o Dim Paddle (cost de 48.000€)
§ Quan ens plantegem investigar un mercat, en primer lloc ens hem de demanar:
1. Què volem saber?
2. On trobarem la informació?
3. Què ens diu la informació?
4. Conclusions
§ Una vegada investigat el mercat, considerarem la viabilitat del projecte. Si és un:
- Comerç: enquestes o investigacions a clients de la zona calenta
- Servei: oferirem proves del servei per testar-lo
- Producte: oferirem testar el producte
§ Un altre indicador sobre la viabilitat del projecte és la competència:
- Hi ha competència: perfecte, hi ha demanda
- No hi ha competència: pot ser un servei o producte massa innovador
§ A continuació, consultarem la normativa legal per analitzar la posada en marxa
§ També hem d'aconseguir acords de col.laboració amb els proveïdors. Ens han de recolzar
§ Analitzades totes les premises, l'hora de la veritat: la viabilitat econòmica.
Calcula el punt d’equilibri de la teva empresa i la teva quota de mercat
INE, Idescat... indiquen els marges dels sectors (comerç entre 30-50%, restauració 85%)
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada