09 de maig 2006

Per què molts emprenedors fracassen a curt termini?

Si es resumeixen diverses fonts orientades a emprenedors, els recursos necessaris per iniciar un procés emprenedor productiu per una micro, petita i mitjana empresa més recomanats són els següents:

1. Trobar mitjans de finançament
2. Implementació infraestructura
3. Estat de resultats, balanç i flux de caixa pressupostari
4. Drets, patents, impostos i autoritzacions
5. Assessoria específica
6. Implementació oficines i informàtica
7. Desenvolupament de productes
8. Salaris i pagament imposicions
9. Màquines
10. Matèries primeres i productes intermedis
11. Vehicles o mitjans de distribució
12. Accions de promoció
13. Arrendament o propietat del lloc físic d’operació
14. Tamany del mercat

Per què mai es troba el llistat de clients o clients potencials que apreciaran l’empresa i els seus productes com a singulars?

És obvi que durant la fase inicial de l’empreniment, s’originen els més grans colls d’ampolla de tresoreria. Això succeeix degut a que no s’han definit i analitzat prèviament els “clients ideals” per al negoci i a més, els ingressos són irregulars i el nivell de vendes és encara baix.

Què es fa durant aquesta fase inicial?

1. Sol·licitar assessoria
2. Pèrdues per vendes incobrables
3. Pagar interessos
4. Tractar de corregir l’estratègia
5. Tractar de pagar capital de préstecs
6. Pagar sous, deutes i proveïdors
7. Servei al client
8. Pagar impostos
9. Pagar lloguer
10. Iniciar campanyes de promoció
11. Cobraments
12. Cercar nous clients

D’acord amb el resum de recomanacions, els factors que incideixen en la zona “rendibilitat – guanys” del negoci són les següents:

1. Molts clients
2. Vendes incobrables
3. Interessos
4. Sous i deutes
4. Serveis al client
6. Impostos
7. Lloguer
8. Rotació d’inventaris
9. Cobraments
10. Accions promocionals

Molts “savis” adverteixen clarament: “Atenció: la majoria dels emprenedors fracassen en els 5 primers anys per raons financeres”. El fracàs en la gestió està assegurat pel 80% o més dels empreniments.

D’on es treuen tots aquests clients necessaris per l’èxit?

Com creu que reaccionarien els bancs o inversors si pogués presentar des d’un inici bones comandes, contractes i bons clients que paguin les seves factures en la data acordada?

Rarament s’assoleix la zona “rendibilitat – guanys” després d’un llarg període de pocs ingressos i una fase inicial “lenta, però segura”

Com reduir al mínim aquesta fase inicial prèvia a la rendibilitat?

No produeixi si no hi ha comandes! NO existeixen comandes lucratives de llarg termini sense clients ideals! Només si des d’un inici no es regalen masses diners a través de baixos marges deguts a la guerra de preus en cercles de clients on els productes siguin fàcilment substituïbles, existirà la possibilitat real d’establir una empresa veritablement competitiva i rendible.

El mateix és vàlid per la introducció de nous productes a empreses ja establertes.

Què s’ha de fer?

Trobar suficients clients reals – ideals – i no teòrics per la seva empresa i productes
Segons el producte, servei o sector, aconseguir acords previs en quant a les comandes que pels clients siguin clarament diferenciables, encara que en una primera i curta etapa no els produeixi vostè mateix
Amb tots aquests resultats, pot iniciar l’implementació de l’empresa i de la pròpia producció


www.gevert.com