22 de maig 2006

L’especialització per fer front a la competència

Un exemple de com especialitzar-se amb èxit és el de l’empresa catalana Medilast. El tèxtil és un sector molt danyat per l’entrada de mercaderies xineses. Les manufactures asiàtiques han entrat a la Comunitat Europea arrasant el mercat amb productes barats.

Però Medilast s’ha concentrat en la producció de mitjons llargs, especials per diferents tipus d’esports: bàsquet, atletisme, esquí, futbol. Golf, senderisme, tenis i snowboard.

Però, on està el secret? La diferència sobre els milers de mitjons vinguts d’Àsia és la tècnica de compressió gradual que permet personalitzar el producte en diverses talles a partir del pes, l’alçada i el perímetre dels bessons de la cama del client. Segons el tipus d’esport, la peça incorpora reforços per augmentar la pressió on sigui més necessària, assegurant una major oxigenació de la cama i del peu i retardant la producció d’àcid lacti. I per si fos poc, un doble teixit que evapora la suor cap a l’exterior.

El resultat és un major confort per l’esportista que augmenta el seu rendiment i ajuda a prevenir lesions. Així es diferencia aquesta empresa tèxtil segons els seus dirigents.

A més a més, Medilast ha cercat el suport de metges i compta amb el recolzament de les prescripcions mèdiques i algunes associacions de metges esportius recomanen el seu ús pels entrenaments.

Però com mantenir aquest nínxol? Els xinesos poden en qualsevol moment fabricar uns mitjons de les mateixes característiques? Els xinesos no estan interessats, estan més ocupats en produir sèries llargues per seguir mantenint preus baixos i aquests nínxols no són el seu objectiu.

Medilast haurà de conèixer perfectament el seu mercat i oferir el producte amb una qualitat que sorprengui per a satisfer-los.