01 d’agost 2006

Emprendre en temps de crisis amb valors


Al 1920, un alemany de 20 anys va tenir la idea de fabricar les sabatilles esportives que millor s’adaptessin a les necessitats de cada atleta.

Ens hem d’ubicar a la seva època, després de la Primera Guerra Mundial, mitja Europa derruïda i amb recursos escassos. Aquest emprenedor va decidir dedicar-se a la producció de material per a l’esport.

Aviat va centrar la seva feina a les disciplines clàssiques de l’atletisme i a mitjans dels anys 30 ja estava experimentant amb claus.

Al 1936, un atleta de color guanyava quatre medalles d’or als Jocs Olímpics de Berlín amb unes sabatilles fabricades per un alemany davant els ulls de Hitler.

Amb la Segona Guerra Mundial, aquest innovador va haver de tancar la seva empresa i al 1947 torna a obrir-la aprofitant l’experiència adquirida i refrescant-la amb noves idees. Les primeres sabatilles produïdes en aquesta segona etapa es van fabricar amb lona i cautxú dels dipòsits americans.

Al 1954, la selecció alemanya de futbol guanyava la Copa del Món amb unes botes de claus recanviables fabricades per aquest alemany.

Adolf Dassler era un atleta apassionat. Des dels seus inicis va estar en contacte directe amb esportistes professionals i sempre present en els esdeveniments esportius més importants. Va decidir batejar la seva empresa amb una composició del diminutiu del seu nom i del seu cognom: Adi Das.

Va fundar una empresa i va morir al 1978 deixant una empresa líder a nivell mundial, una marca amb una força increïble, sinònim d’esport i qualitat, desig de tots els esportistes del món i sobretot amb uns valors que no han canviat avui dia:

- Autenticitat
- Passió
- Innovació
- Compromís
- Honestedat
- Experiència

Valores para el éxito: el caso de Adidas