05 d’agost 2006

Principis de com atendre a un client

Vint-i-quatre actuacions d’un amfitrió venedor:

1. S’avança a la salutació del seu client presentant-se?
2. Porta el seu nom ben visible i amb una dimensió suficient per a que el client pugui llegir-lo?
3. Tracta al client pel seu nom?
4. S’interessa per la situació del client?
5. Domina l’àlbum de capritxos del client?
6. Satisfà excepcions possibles dels clients?
7. Busca “SUBSTITUTS” als desitjos dels clients no satisfets?
8. Ven complements als clients?
9. Està atent per vendre “REPETICIONS” als clients quan aquest mostri la seva satisfacció?
10. Ven al client “SERVEIS I OCIS INTERNS”?
11. Ven al client “SERVEIS I OCIS EXTERNS”?
12. S’avança a solucionar les dificultats del client?
13. Acompanya al client a les destinacions internes del seu establiment?
14. Explica al client el funcionament de les instal·lacions del seu establiment?
15. S’interessa per la satisfacció del client una vegada ha arribat a l’habitació?
16. Felicita al client pels seus efemèrides?
17. Evita les cues, avisant a d’altres amfitrions venedors d’altres departaments?
18. Es presta per evitar cues?
19. Accelera les seves actuacions per guanyar agilitat en el servei?
20. Comprova la resolució de les sol·licituds del client al departament de manteniment?
21. Saluda al client amb rictus amable i verbalització de la salutació quan es creuen?
22. Tracta als components de la resta de departaments com a clients interns?
23. Avisa amb temps suficient als clients dels possibles inconvenients?
24. Acomiada personalment al client, oferint-li la propera oferta?

Si vostè ha contestat afirmativament a totes les preguntes, vostè està “FIDELITZANT ELS SEUS CLIENTS” aconseguint que el recomanin en el seu cercle social.

Si pel contrari, vostè ha contestat de forma alterna entre el Sí (sempre) i el No (mai i/o a vegades), vostè tindrà la necessitat de “SORTIR A VENDRE A DESCONEGUTS” que sempre demanaran “PREUS BAIXOS”

Si vostè desitja tenir “ÈXIT SOSTINGUT” en el seu treball diari, haurà de formar al seu personal, per a que vulguin i sàpiguin “ACTUAR COM A VERITABLES AMFITRIONS VENEDORS"

Extracte de la columna d’opinió ¡Están de nosotros hasta el gorro! del Sr. Doménech Biosca Vidal a Hosteltur