- Mirar a través dels ulls d'un extraterrestre
Comprendre la dualitat: tendència / contratendència
- Substituir la visió d'un pèndul per la de l'espiral
- Entendre que els extrems tendeixen a la zona central
Als anys 70, una pel.lícula canadenca tractava sobre dos extraterrestres que arribaven a la Terra per observar-la i redactar un informe:
La Terra està habitada per vehicles de quatre rodes que tenen uns esclaus de dues cames anomenats esclaus. Cada matí un soroll desperta als humans per portar als vehicles a un club social anomenat pàrquing mentres els humans treballaven per a mantenir l'estatus dels seus amos.
Per a qualsevol empresa, contemplar la realitat des d'una òptica diferent a l'habitual és una de les estratègies més poderoses que existeixen.
Si enviem als extraterrestres a investigar sobre la forma de vestir dels humans. Descobreixen que portem pantalons i que aquests es poden comprar a botigues, per catàleg, per internet o TV. Però la majoria compren a les botigues per que se'ls volen emprovar. Els extraterrestres es faran la imatge de la botiga com un emprovador gegant. En canvi, els emprovadors estan amagats en cubicles minúsculs ja que els arquitectes segueixen pensant igual que ho feien fa 50 anys.
Levi's ha entès que les persones busquem texans que s'ajustin perfectament al nostre cos. Trobar un texà que s'ajusti com un guant dóna bastanta feina. Levi's ha començat a personalitzar les peces de roba que ofereix als seus establiments:
El client entra a la botiga i se li prenen les mides, després el client selecciona l'estil, el tall i la roba i se li fabrica el pantaló in situ.
Aquesta mesura va ser adoptada per Levi's per a reduir els sobrants d'estoc.
No existeix una realitat única. L'avantatge competitiu de l'emprovador està sent infravalorada. S'ha d'adoptar la mirada d'un ser extraplanetari per identificar els avantatges propis que estan amagats.
(anterior - següent)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada