21 de setembre 2006

Vendes vs personalització: els CRM

Crear o convertir una empresa centrada en els clients no és una tasca senzilla. Requereix reposicionar l’enfocament de previsió de vendes a un altre de satisfacció del client. S’han de crear i executar les demandes del client, enlloc de preveure vendes.

Sovint pensem que si produïm productes o serveis de qualitat, els clients els compraran. Si ens centrem només en el disseny i la fabricació de productes, perdrem importants oportunitats per enriquir els nostres coneixements sobre el que necessiten els nostres clients i per oferir el servei postvenda que els clients necessiten i demanden.

Algunes grans empreses estan adquirint avantatges competitius gràcies a la utilització dels Customer Relationship Management. Els CRM o gestió de relacions amb els clients són paquets informàtics que permeten als usuaris mantenir i actualitzar un registre cada vegada que actuen amb un client.

La major part dels canvis que introdueixen les grans empreses són adoptats per les empreses més petites amb paquets de software adaptats a les necessitats i pressupostos de les PIMES.

Qualsevol PIME que planifiqui una estratègia global a mitjà i llarg termini ha de plantejar-se l’ús dels CRM. La capacitat de les grans empreses per facilitar un servei integral als clients pot convertir-se en l’enemic de les PIMES que tradicionalment oferien un servei molt personalitzat que els seus rivals de major tamany.

Proximidad a los clientes: dejar atras a la competencia con la ECRM, Karen Hynes eMarket Services