Un avantatge competitiu és qualsevol característica de l’empresa que la diferencia de la resta d’organitzacions i la col·loca en una posició relativament superior a l’hora de competir.
Encara que l’avantatge pot residir en nombroses característiques, qualsevol d’aquestes acaba conduint a un dels dos avantatges competitius bàsics identificats per Michael Porter: el lideratge en costos i la diferenciació del producte. En qualsevol d’aquests dos aspectes la logística hi fa un paper fonamental.
Una bona gestió de la cadena logística pot permetre reduir costos i col·locar l’empresa en condicions d’emprendre una estratègia de lideratge en aquest sentit (per exemple, gestionant d’una manera adequada els inventaris, intentant optimitzar els transports o buscant una estreta interrelació amb proveïdors i clients). És una àrea amb un gran potencial per a millorar el nivell de servei al client, aspecte essencial a l’hora de diferenciar-se de la resta de competidors.
Aquest nivell de servei s’ha convertit en un important mitjà de diferenciació especialment rellevant en un moment en el qual els clients no tenen massa problemes a acceptar substituts per als productes ja que, de fet, moltes de les diferències entre ells han estat eliminades. Aquí hi entrarien aspectes com el compliment dels terminis de lliurament i la qualitat d’aquests lliuraments, entre d’altres.
La logística integral no es pot qualificar de moda, sinó que és una resposta de les empreses a una situació del mercat que es caracteritza per una oferta potencial que supera la demanda, la qual, a més, és molt dinàmica i impredictible, i per uns consumidors que, davant de productes no excessivament diferenciats en els seus usos i prestacions, valoren altres aspectes com el servei.
1 comentari:
em sembla fenomenal
Publica un comentari a l'entrada