Un restaurador tornava d’un sopar caminant cap a casa seva, amb l’estómac ple de pad thai tailandés. De sobte se li va ocórrer que el menjar saludable sempre estava relacionat amb els noodles. En canvi els espaguetis, encara que vinguessin acompanyats de productes light i de formatge sense calories no aconseguien el mateix èxit.
“La població mundial sembla haver crescut menjant noodles” va dir el restaurador “Durant segles, aquest menjar ha estat consumit per pagesos i aristòcrates”
Així va néixer Noodles & Company, un restaurant de menjar ràpid que serveix receptes de noodles d’arreu del món. Al 1995, dos anys després de la epifania del pad thai, aquest empresari, va aconseguir el seu primer restaurant a Denver fins a expandir la cadena de restaurants a 79. La xifra de negoci del 2003 (68 milions de dòlars) van superar en un 36% a la xifra de l’any anterior.
Però l’emprenedor no parava de pensar que l’empresa no creixia tan ràpidament com ell volia. Amb nous i forts competidors, es va proposar solidificar Noodles & Company com a líder en la seva categoria. Una de les possibilitats d’expansió era la franquícia, a l’igual que el seu competidor McDonald’s. Però, aquest empresari –que encara avui en dia s’assenta amb els seus patrons per saber com els agrada el seu stroganoff de bolets- seria capaç de fer aquesta passa radical?
Franquiciar només funcionaria si la relació entre ambdues parts era amb un autèntic compromís, enlloc de l’habitual manera de franquiciar. El seu equip i ell van crear una nova escola de franquícia.
El funcionament bàsic és relativament estàndard: els franquiciats paguen un honorari de posada en marxa i un 5% del seu rèdit anual. Però Noodles & Company estan fent coses de diferent manera. Escullen als franquiciats amb molta cura, han de passar proves psicològiques. A més, tots reben un manual anomenat “El cervell dels noodles” i tenen el suport d’un encarregat corporatiu que fa la funció de mentor. La companyia també assisteix a la selecció i adquisició de les propietats immobiliàries, al disseny del restaurant i a la seva construcció.
La companyia únicament considera aquells operadors que vulguin obrir 10 ó més localitzacions de Noodles & Company.
L’afiliat més important amb un contracte signat de 56 establiments fa compres a California a 7 anys vista.
Inc Magazine
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada