29 d’abril 2007

Com crear allò que desitja el client

La característica comú de qualsevol negociació és el valor afegit pel client. El client calcula aquest valor afegit amb la diferència dels costos del producte o servei i els beneficis que li aporta.

Els beneficis són tangibles i intangibles, la millor de la seva imatge personal, la confirmació de la seva identitat...

Les empreses que aconsegueixen crear aquests beneficis intangibles: servei, experiència, emoció... poden exigir un preu més elevat i augmentar els seus beneficis.

La innovació orientada a la creació de valor pel client és només possible, si s’entén com una disciplina que es pot aprendre i transmetre de forma ràpida, eficaç i sistemàtica.

Es pot aconseguir crear valor afegit pel client, si:

  1. Identifiquem les necessitats o treballem per a les necessitats del client i del mercat i no només per a les pròpies.

  2. Utilitzem correctament les eines de creació de valor per a aconseguir-ho d’una forma ràpida.

  3. Ens inspirem en els líders que creen valor que poden provenir de qualsevol departament de l’empresa

  4. Tenim equips d’innovació o fem servir els fonaments del seu funcionament

  5. Posem en línia l’organització, l’equip o l’empresa per a aconseguir innovacions d’elevat valor.


Per ampliar la informació, es pot llegir el resum del llibre “Innovation” de Curtis Carlson a Leader Summaries