Un bon posicionament deixar veure amb transparència per quin motiu es crea l'organització, per quin motiu els clients haurien de freqüentar-la i per quin motiu els individus de major talent elegiran treballar a la mateixa.
Les organitzacions han de posicionar-se amb claredat explicant exactament quina és la seva activitat.
Ha de respondre a la pregunta: "Què fem?"
Una resposta clara comporta el millor espai possible per a l'organització amb les seves diferències exactes respecte de la competència.
Un bon posicionament ha de ser la font de inspiració i estímul per al desenvolupament de l'activitat i per a un comportament pràctic; ha de servir uns propòsits tàctics fàcilment comprensibles i creibles pels clients, proveïdors, treballadors, socis i periodistes. Ha de reunir les següents qualitats:
- Ha de ser positiu
- Ha d'estar centrat en el client
- Ha d'inspirar als seus treballadors
- Ha de ser autoexplicatiu
- Específic o adreçat a un consumidor concret que ho ha d'entendre de forma immediata
- Ha de demostrar les competències clau de l'organització
- Fer coincidir les competències amb les necessitats dels clients
- Ha de ser un posicionament capaç de resistir durant 100 anys
- Diferent al de la competència
(I) El arte de empezar, Guy Kawasaki (Leader Summaries)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada