20 de gener 2007

L'art de començar (I)

Existeixen 5 qüestions ineludibles que tot emprenededor haurà de resoldre:

1. El sentit: el sentit sorgeix quan el producte és capaç de millorar la qualitat de vida dels seus usuaris i, per tant, el nostre món.
Macintosh lluita contra Windows per a trencar el seu monopoli.

2. El mantra: trobar la raó de ser d'una organització.
"Millorant els teus moments" Starbucks
"Pensar" IBM
"Guanyar ho és tot" Bay Packers (equip de futbol d'USA)

3. El llançament: és més eficaç començar ja d'entrada amb la creació del producte o servei que crear un pla de negocis o una projecció financera.
Construir un prototip, dissenyar un software, etc.

4. Un model de negoci ben definit: l'organització ha de ser rentable. S'ha de conèixer el perfil del client i les seves necessitats i crear un mecanisme de venda capaç de garantir que els ingressos superin les despeses. Un model eficaç de negoci ha de ser específic i ha de poder ser escrit en menys de 10 paraules.
eBay: cobra un recàrrec per publicació de productes més una comissió per la venda realitzada.

5. Establir fites, bases i tasques:
Les fites s'han d'aconseguir si es vol sobreviure: demostrar la validesa de la idea, completar les especificacions del disseny, terminar de perfilar el prototip, trobar el capital, presentar la versió de prova al consumidor i després la versió definitiva i trobar el punt d'equilibri del cost financer zero.
Les bases inclouen factors com el tamany del mercat, el marge brut, el rendiment per client, etc.
Les tasques són llogar l'oficina, cercar clients o la subscripció a assegurances.

El arte de empezar, Guy Kawasaki (Leader Summaries)