14 de juny 2006

La importància de presentar-se correctament

Diuen que la primera impressió és la que queda o que si hem de presentar un projecte hem de passar la prova de l’ascensor: en el temps que triga en pujar o baixar un ascensor, hem de captar l’atenció del nostre interlocutor.

Tom Peters afirma que la MARCA ets TU, però saps com presentar-te correctament?

Com et presentes als altres? És una pregunta amb una resposta difícil, però si segueixes llegint potser trobes la resposta i el camí per millorar-ho.

1. Pensa en una altra persona. Com és? Com la classificaries dins de les categories personals que utilitzes per ubicar els altres?

Classifiquem als altres dins de categories, per tant hem de suposar que els altres també ens classifiquen. Així que has de preparar la informació que transmets.

2. Ara elegeix la informació més rellevant.

És evident que hauràs de seleccionar la informació segons el teu interlocutor. Agafem el meu currículum, per exemple.

Si m’haig de presentar per fer un curs d’emprenedors, a ningú li interessarà que sigui tècnica en rocòdrom o els meus títols d’idiomes. Primer hauré de triar la informació rellevant.

3. Com presentar-la
Em puc presentar com “Experta en Sostenibilitat, que ofereix formació i escriu articles a un blog” És correcte, però no transmet gran cosa i no és distintiu.

Provaré una altra manera: “Experta en sostenibilitat, àmplia experiència en departaments de direcció d’empresa en importants empreses andorranes. Coordinadora d’activitates i fòrums d’emprendedors a la UOC i del blog Andorra emprèn patrocinat pel Govern andorrà i Andbanc.

En la actualitat, elabora el seu pla d’empresa per desenvolupar una comunitat virtual per dones emprenedores. Publica articles en el blog Andorra emprèn.”

Què us sembla?

Podeu tenir més instruccions al següent enllaç:
Grow&win