"Donde haya un árbol que plantar, plántalo tú. Donde haya un error que enmendar, enmiéndalo tú. Donde haya un esfuerzo que todo el mundo esquiva, hazlo tú. Sé tú quien aparta la piedra del camino." Gabriela Mistral
12 de juliol 2006
Un clip per una casa
Publicat al País d'avui:
“Vull canviar aquest clip vermell per alguna cosa més gran o millor. Un bolígraf, una cullera o potser una bota. Si promets canviar amb mi, prometo anar fins on estiguis. Continuaré la cadena d’intercanvis fins que aconsegueixi una casa o una illa. O una casa o una illa, imagina”
Kyle MacDonald, un candenc de 26 anys va penjar aquest anunci a la web craigslist.com fa exactament un any.
Avui rebrà les claus d’una casa a Kipling (Saskatchewan), un poble canadenc d’un miler d’habitants. L’alcalde de la població va conèixer la història del Kyle i va decidir oferir-li una vivenda per a que la publicitat del disparatat intercanvi l’ajudés a fer conèixer el poble a nivell internacional.
MacDonald té un blog oneredpaperclip.blogspot.com on explica la seva aventura. Quan era petit jugaven al joc major o millor que consistia en recórrer el veïnat intentant canviar coses. “No sabia quan podria trigar en aconseguir la casa, tampoc si seria possible, però vaig pensar que si era persistent, al final l’aconseguiria”
MacDonald va canviar el seu clip vermell per un bolígraf en forma de peix. Després un pom de porta de ceràmica que va canviar a Seattle. A continuació un generador vermell per un barril de cervesa i una moto de neu que va tornar a canviar per unes vacances gratis a Yahk.
A mida que realitzava els intercanvis personalment, ho anava escrivint al seu blog. Va viatjar per USA i Canadà i es feia fotos amb cadascun dels protagonistes de la transacció. Va obtenir un contracte amb una discogràfica, un sopar amb el cantant Alice Cooper i fins i tot un paper en una pel·lícula dirigida per Corbin Bernsen. Aquest va ser el darrer pas que el va conduir a Kipling.
L’alcalde de la localitat explica que són una comunitat petita que intenta promoure amb el turisme i se li ha acudit que pot aprofitar el paper a la pel·lícula per fer un casting a nivell internacional per trobar l’actor que substitueixi al Kyle.
Inversió
Steve Jobs
Fundador de Apple
La mà d’obra qualificada, els productes i les habilitats comercials et poden dur molt lluny. Però necessitaràs diners per construir la teva companyia i necessitaràs invertir en diverses etapes a
Pocs negocis poden créixer amb èxit amb l’auto finançament. La majoria confia en capital extern. Sovint, però, aquest capital extern no és suficient i hauràs de trobar els socis adequats per ajudar-te a aconseguir els teus objectius.
Si només necessites una petita quantitat de diners i tens alguns actius, ho pots intentar en un banc. Però si la teva idea no té patrimoni que el recolzi i és molt innovadora, necessitaràs un inversor experimentat que sàpiga orientar companyies joves cap a l’èxit a llarg termini.
04 de juliol 2006
5 maneres d'iniciar una empresa sense deixar de treballar
1. Utilitza el teu salari com a fons d’inversió
Retalla una mica els discrets estalvis i utilitza aquests diners per finançar la teva start-up. Recorda els teus temps d’estudiant pobre i intenta mantenir la despesa mínima per estalviar diners.
2. Transforma els teus desitjos en un Business Plan
Molts aspirants a emprenedor acudeixen amb el desig, però sense idea. Atura’t i troba el negoci que es construirà a partir dels teus coneixements. Si estàs treballant, troba les coses que no funcionen correctament en la teva empresa o indústria i intenta imaginar-te un negoci que es fes càrrec d’aquest problema. Alguns experts solen dir que les millors idees empresarials són aquelles que s’encarreguen del dolor de la gent.
3. Fes del teu superior un tester
Sovint les teves bones idees no estan incloses als plans del teu superior. Si ets honest amb ell, et podrien deixar desenvolupar el negoci i donar-te algun temps de transició. El personal competent és difícil de trobar, probablement seran flexibles amb tu. Passa més sovint del que penses.
4. Aprofita’t de la reputació de la teva companyia
Els inversors volen veure experiència. Encara que no hagis iniciat cap empresa, si tens uns bons informes de l’experiència dels teus treballadors i de la teva pròpia probablement serà suficient per ells.
5. Converteix el teu empleat en un soci del negoci
No és la fórmula més comú, però sovint és efectiva. No la descartis!
La feina ideal
La teva feina ideal és aquella que fas encara que no et paguin.
Has de tenir present que tot està en la ment i que acabaràs convertint la teva vida en allò que pensis d’ella.
Fes la prova:
A partir d’ara, fora d’hores de feina, cobra per tot allò que t’haurien de pagar. Encara que facis aquella tasca per plaer, si algú la vol, que la pagui. Et sorprendràs a tu mateix dels resultats.
Recorda que els pensaments positius construeixen, mentre que les idees catastròfiques ennuvolen la mirada i ajuden al fracàs.
Acostumat a considerar cada nou dia com una nova oportunitat d’accedir al que no vas poder fer ahir. Què importa que vas fer en el passat? Has de viure el present. El passat i el futur són miratges de la nostra imaginació. El dia a dia et permet començar, avançar i enllestir els projectes.
Pensa que els fracassos comencen pel neguit de posar en dubte el teu potencial. Cada error, cada ensopegada és una oportunitat d’aprendre i superar-te. Les lliçons més importants de la vida venen d’un gran fracàs. Imagina’t l’oportunitat que t’estàs perdent.
Avui, ara és un bon moment per avançar cap a l’èxit, per fer allò que vols, per tirar endavant i no mirar enrere. Recorda que el passat i el futur no existeixen, només existeix l’ara.
Defineix el pla de màrqueting
Akio Morita
Soci, Sony Corporation
El màrqueting és un dels requeriments més mal entès per l’èxit en els negocis. No es tracta de vendre, sinó de comunicar.
Per fer funcionar les teves idees, necessites conèixer què vendre, a qui vendre i com vendre. És a dir, identifica els teus clients i entén les seves necessitats. També significa troba la millor manera de comunicar els beneficis que els reportaran els teus productes – i per quin motiu tu ofereixes quelcom millor que els teus competidors.
Abans de saber si tens una oportunitat real de negoci, has de saber si els teus clients voldran pagar pel que ofereixes.
Posar en marxa una empresa